29 Ekim 2019 Salı

ŞARKI VE OYUN

OYUNUMUZ:

Bu haftaki dersimize matematik ile ilgili bir oyun bulup götürecektik. biz de bu oyunu seçtik :


İlk olarak 5 e kadar sayılar yazdığımız daire kartonlarımız var. ve her bir sayıyı simgeleyecek renk ve sayıda mandal yaptık. yani mesela 3 sayısına 3 yeşil mandal gibi.












Daha sonra ise bir artı simgesi ve eşittir simgesi yaptık. 1+2 = 3 işleminde 1 sayısının mandal rengi mavi 2 sayısının ise kırmızı 3 sayısının o zaman 1 mavi ve 2 kırmızı mandaldan oluştuğunu anlatmaya çalışan bir oyun seçtik.

Bu oyunu seçmemizdeki amaçlarımız:

  1. Çocuklara sayı kavramını öğretmek.
  2. Renk kavramlarını öğretmek.
  3. Görsel hafızasını güçlendirmek.
  4. Basit toplama işlemlerini yapmalarını sağlamaktır.

ŞARKIMIZ: 

Şarkı olarak da biz bakkal amca şarkısını seçtik nedeni ise içinde sayı barındırması ve günlük hayatla ilgili kavramlar olmasıdır. ( bakkal, baloncu gibi.). 

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

LAY LAY LAY BALONCU AMCA KAÇ BALONUN VAR ?
GELİN ÇOCUKLAR BERABER SAYALIM.

YAŞASIN... 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

LAY LAY LAY BAKKAL AMCA KAÇ YUMURTAN VAR ? 
GELİN ÇOCUKLAR BERABER SAYALIM.

YAŞASIN...1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

LAY LAY LAY KARPUZCU AMCA KAÇ KARPUZUN VAR ?
GELİN ÇOCUKLAR BERABER SAYALIM.

YAŞASIN...1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

LAY LAY SİMİTÇİ AMCA KAÇ SİMİDİN VAR 
GELİN ÇOCUKLAR BERABER SAYALIM.

YAŞASIN...1,2,3,4,5,6,7,8,9,10


1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10


ŞEKİLLER ŞARKIMIZ:

BİZ ŞEKİLLERİZ BİZİ HER YERDE GÖREBİLİRSİNİZ.

Ben üçgenim ben üçgen ucu sivri şeklim var üç kenarım var benim ben üçgenim ben üçgen.
Ben daireyim ben daire yuvarlaktır benim şeklim ne başım var ne sonum ben daireyim ben daire.
Ben kareyim ben kare  gözükürüm her yerde dört kenarım var benim ben kareyim ben kare.
ben dikdörtgenim ben dikdörtgen uzun kare gibiyim dört kenarım var benim dikdörtgenim ben dikdörtgen.



2 yorum:

  1. Oyununuzun çocuklara sayma becerisinin yanında toplama işlemi becerisini de kazandırmayı amaçlaması güzeldi. Şarkınız ritmik saymayı pekiştirir nitelikteydi.

    YanıtlaSil
  2. Oyununuzu çok işlevli buldum yeni öğrendiklerinde hem dikkatlerini çekmek hem de basit işlemleri görerek yapmaları sağlanabilir belki biraz mandalları fazla olabilir onun dışında ellerinize sağlık şarkınız da uzunluk olarak biraz zorlayıcı olabilir onun dışında onu da beğendim

    YanıtlaSil

GÖZLEM 3

ENGELİ AŞ OYUNUMUZ Etkinlik Planı Okulun Adı: Ticaret Borsası Anaokulu Etkinlik Çeşidi: Zemin, Hareket ve Oyun ( Büyük Grup) Yaş ...