12 Ekim 2019 Cumartesi

GÜNLÜĞÜMÜZ

09.10.2019 ÇARŞAMBA GÜNLÜĞÜMÜZ

   Bugünkü derste getirdiğimiz hikayeleri tanıttık ve matematikle ne ilgisi olduğunu anlattık. bahçeye çıkıp doğadan matematik ile ilgili materyaller bulduk. bunları derste tanıttık. günlük, aylık eğitim akışını öğrendik.matematik merkezinde olması gereken materyalleri öğrendik. matematik etkinliğinin değerlendirmesini öğrendik. 

   Piaget'in korunum ilkesi ile ilgili bir video izledik. videoda çeşitli yaş gruplarından çocuklar vardı ve bu çocukların önüne ilk önce aynı büyüklükte 2 bardak ve içinde aynı boyutta sıvı konuldu hangisi daha çok diye soruldu sonra da bardak değiştirildi ve biri ince uzun olan bardağa aynı miktardaki sıvılar konuldu ve hangisi daha çok diye soruldu sonra ise her çocuğun önüne 3 bisküvi konuldu sonra biri ortadan ikiye ayrıldı ve bunlar eşit mi ? diye soruldu ve son olarak da eşit parçada iki tane hamur konuldu birisi yuvarlaktı birisini de uzun olacak biçimde şekillendirildi. hangisinin daha çok olduğu soruldu. bu çocuklar ise yaşları büyüdükçe korunum ilkesini kazandıkları için aynı büyüklükte ya da eşit miktarda sıvı olduğunu anlarken korunumu kazanamamış çocuklar ise bunların farklı büyüklük ve miktarda olduğunu düşündüler. küçük olan çocuklar miktara değil görüntüye göre karar veriyorlardı. ve tersine çevrilmezliği bilmiyorlardı. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

GÖZLEM 3

ENGELİ AŞ OYUNUMUZ Etkinlik Planı Okulun Adı: Ticaret Borsası Anaokulu Etkinlik Çeşidi: Zemin, Hareket ve Oyun ( Büyük Grup) Yaş ...