5 Nisan 2020 Pazar

GÖZLEM 2

ÖRÜMCEK KARDEŞ OYUNUMUZ
Etkinlik Planı
Okulun Adı: Fahri Akçakoca Anaokulu
Etkinlik Çeşidi: Hareket ve Oyun (Büyük Grup) 
Yaş Grubu: 60-72 Aylık
Etkinlik Adı: Parmak Oyunu (Örümcek Kardeş)
KAZANIM VE GÖSTERGELER
Bilişsel Kazanım
Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/urum/olaya dikkatini verir.
Dil Gelişimi
Kazanım 1: Sesleri ayırt eder
Göstergeleri: Sesin geldiği yönü söyler
Kazanım 2: Sesini uygun kullanır
Göstergeleri: Konuşurken/şarkı söylerken sesini, nefesini doğru kullanır
Kazanım 10: Görsel materyalleri okur
Göstergeleri: Görsel materyalleri inceler, görsel materyalleri okur, açıklar
Motor Gelişim
Kazanım 1: Yer değiştirme hareketlerini yapar
Göstergeleri: Isınma ve soğuma hareketleri yapar
ÖĞRENME SÜRECİ
İlk olarak el ele tutuşularak daire oluşturulur. Sonra çocuklara "Bizim bir oyunumuz var, kim bizimle oynamak ister? " diye sorulur. Oynamak isteyenlere "Bunlar bizim oyun bilekliklerimiz oynamak isteyen takabilir mi?" diye sorulur. Sonra müzik açılır ilk olarak bir kere öğretmen parmak kuklasıyla şarkıyı söyler. Sonra çocuklara parmak kuklaları dağıtılır ve çocuklarla beraber şarkı söylenmeye devam edilir.
Materyaller: Örümcek ve çocuk kuklası
Sözcükler:  Yaylanma
Kavramlar: Aşağı, Yukarı, Sağ, Sol
DEĞERLENDİRME
  1. Oyunu sevdiniz mi?
  2. Daha önce böyle bir oyun oynadınız mı?
  3. Hiç örümcek gördünüz mü?
  4. Bir daha böyle bir oyun oynamak ister misiniz?
  5. Parmak kuklalarını sevdiniz mi?
OKUL GÖZLEMİ
Tarih: 6 Mart 2020
Okul: Fahri Akçakoca Anaokulu
Öğretmen: Dilek MECİ

GÖZLEM:OKAN AKDENİZ

  Öğretmenimiz çocuklara "Çember Saati" aslı bir uygulama yaptırıyor. Bu uygulamada çocuklar bir önceki gün evde, dışarıda gördükleri ve onları etkileyen durumları dile getiriyor. Bu etkinlikteki asıl amaç çocuğun kendini ifade edebilme yeteneğini geliştirmektir. Öğretmen çocuklara kum saati ile süre veriyor ve bu süre boyunca konuşmasını istiyor. Çocuklar bir önceki gün yaptıklarını dile getiriyorlar
Örnek:
Nur. Anneannesinin İngiltere'den geldiğini söyledi. Deniz kenarına gideceklerini söyledi. Arkadaşlarını eve birthday partisine davet etti. Diğer bir öğrenci evde Alvin ve Sincapları izlediğini söyledi ama mısır yoktu dedi.
Kutuda Ne Var etkinliği yapıldı. Bu etkinlikte haftanın çocuğu bir tane kapalı kutuya nesne koyuyor. Arkadaşlarına ipucu veriyor ve arkadaşları tahmin etmeye başlıyor nesnenin ne olduğuna dair sorular soruyorlar.
Dışarıda mı kullanıyoruz yoksa evde mi?
Kokusu var mı?
Sert mi ?
İnce mi, kalın mı?
Canlı mı? gibi 
 Çocuk okumayı bilmediği halde kitap okuyor gibi yaptı. Resimlere bakıp yorumlar yapıyordu. Bizlere kitaptaki barkod numaralarını gösterip Türk yapımı olup olmadıklarını sordular. 
  Etkinlik yaptığımız okul bir montesssöri okuluydu ve materyallerin hepsi çocukların ulaşabileceği düzeydeydi. Sınıf materyal açısından oldukça zengindi.
Tarih: 6 Mart 2020
Okul: Fahri Akçakoca Anaokulu
Öğretmen: Arzu ÖZEN

GÖZLEM:MELİSA EROL

Sınıfa girdiğimizde her çocuğun kendi halısı vardı. Onun üzerinde istediği oyunu oynayabiliyordu. Bir grup çocuk dünya haritasını yerleştiriyordu. Bazıları ayakkabı bağı bağlıyordu. Bazıları ise yüzlük sayı tahtasına sayı yerleştiriyordu. Kızlar ise beraber oturup resim yaptılar. Defterimin üzerindeki tek boynuzlu atı görüp onunla ilgili konuşmaya başladılar Sonra bir çocuk ülke kartlarını masaya koydu ve bayrakları ile eşleştirdi. Nasıl yaptığını sorduğumda ise ben okuma biliyorum babam bana öğretmişti dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

GÖZLEM 3

ENGELİ AŞ OYUNUMUZ Etkinlik Planı Okulun Adı: Ticaret Borsası Anaokulu Etkinlik Çeşidi: Zemin, Hareket ve Oyun ( Büyük Grup) Yaş ...